V jednoduchosti popíšu jak probíhalo(probíhá) mé hubnutí a má dieta.
Ve svých 24 letech jsem se rozhodl, že při mé výšce 181cm a 95 kg už to není v pořádku, obtížně se mi sedělo a břicho mě při sezení tlačilo. Věci mi začínaly být malé a ani můj zdravotní stav a výdrž nestála za nic.
Rozhodl jsem se po různých marných pokusech cvičení a omezení stravy (což mi ještě přidalo pár dalších kil navíc), že upravím svůj jídelníček a to směrem ke zdravé stravě. (původně jsem měl v úmyslu změnit stravu a cvičit, aktuálně je můj plán zhubnout a pak začít cvičit. Všechno chce svůj čas)

Váha

To vše ještě bylo podníceno přečtením jedné knihy „Mnich, který prodal své ferrari“, která ovlivnila mé myšlení.
Pár základních věcí, které vychází z knihy a ze života:
-Všechno co děláme je určitý návyk. Pokud chce návyk změnit, bude to trvat cca 21 dní(cca měsíc), když budeme danou činnost každý den opakovat, tak po této době si na tento režim tělo zvykne.
-Hubnutí chce čas a vytrvalost. Rychlým úbytkem váhy dosáhneme tak akorát, že nabereme ještě více kilo, než jsme zhubnuli. (mám vyzkoušeno)
-Je třeba dlouhodobě a vytrvale změnit své stravovací návyky.

Aktuálně po více jak 4 měsících (dnes je 30.1.2014) jsem na váze cca 86 Kg (cca 9Kg dolů).

Je třeba počítat jeden až dva měsíce na přípravu těla na postupné změny ve stravování. Ale i během této doby jsem hubnul.

Můj způsob jak jsem postupoval(postupuji):

První měsíc-> Po všech mých pokusech jsem zjistil, že je třeba tělo postupně nechat zvykat na novou stravu.
Takže jsem začal od začátku dne, tedy od snídaně:
Nejjednodušší řešení je koupit si mysli či ovesnou kaši v sáčku.
1)Mysli – já jsem takto nezačínal, ale již z jiných zdrojů mám ověřeno, že není problém takto začít, tedy na snídani si dáte určité množsví mysli, tak abyste vydrželi alespoň 3 hodiny nejíst.
2)Ovesná kaše – instantní ovesná kaše, taky možnost, kdy člověk chce ušetřit čas s přípravou.
3)Ovesná kaše – vlastní výroba 🙂 na snídani jsem si začal dělat ovesnou kaši, na kterou jsem si dal například: vlašské ořechy, lískové oříšky, hrozinky, slunečnicové semínka a většinou jsem si ještě na kaši nastrouhal jablko. Ze začátku, aby si tělo zvyklo, tak jsem dva týdny přidával do ovesné kaše jednu až dvě lžičky cukru. Pak jsem cukr zaměnil za dvě lžičky medu, které jsem dal na kaši až jsem jí měl na talíři. Poté jednu lžičku medu a nakonec jsem jedl ovesnou kaši jen s nastrouhaným jablkem, oříšky a rozinkami.
Příprava kaše je následující:
-ze začátku jsem neodměřoval nijak extra přesně, takže jsem nasypal 3/4 hrnku vloček a nechal přes noc namočené ve vodě, pak jsem je ráno hodil na pánev a zalil další vodou a 8 minut provařil, přidal ještě mléko a také vyvařil vodu, aby vznikla kaše.  Pak na talíři posypal hrstí umytých rozinek, půl hrsti oříšků a na to například ještě nastrouhané jablko.
Postupně jsem si upravil porci všech věcí tak, aby mi to vyhovovalo(lehčí půlka hrnku vloček, méně rozinek, oříšků atd.).

Během měsíce jsem se začal z rána cítit vytálnějí a byl výkonější v práci. Důležitou částí je to, že tělo dokáže pracovat opravdu s malým množštím jídla a dokáže z něho vytěžit spoustu energie (není třeba se přežírat). Jelikož jsem měl opravdu dosti roztáhnutý žaludek, tak jsem ještě vždy toto musel zapít pořádným hrnkem čaje. Začátky samozřejmě nebyly moc dobré, byl jsem unavený a měl jsem i docela hlad, což jsem dorovnával tím, že jsem se pořádně ještě po snídani napil, abych zpomalil trávení a abych zahnal pocit nezaplnění žaludku.

Druhý měsíc->
Přidal jsem změnu dopolední svačiny(svačinu jsem si dával po 3-4 hodinách od snídaně):
(Někteří svačí rohlík a šunku, sýry, někteří přímo obědvají.)
Můj režim byl založen na snědení porce ovoce – buďto celé jablko a nebo celý pomeranč, popřípadě jsem si nosil již okrájené mango, meruňky, jednoduše aktuálně dostupné ovoce pro dané roční období.
(ráno jsem si s sebou do práce přichystal krabičku s již oloupaným, nakouskovaným ovocem, abych si jen odskočil na chvíli od práce a doplnil energii a vitamíny)
Samozřejmě, že se na vás všichni dívají divně, že se ládujete ovocem a že si děláte pauzu, vše je o domluvě a o podmínkách v práci(otázka tři minut nikoho nezabije a zvýší se i vaše výkonost v práci). Je třeba tohle překousnout (asi jednoduše jen závist druhých) a samozřejmě až to na vás začne jít vidět, tak jen závistivě se lidé budou ptát, jaký máte režim a ještě budou prosit, jestli se můžou k vám přidat a jestli jim poradíte 🙂
Všechno ostaní jako oběd, odpolední svačina, večeře zůstává stejné dle vašich zvyklostí.

To nejduležitější pravidlo pro hubnutí, které si již můžete postupně zkoušet během druhého měsíce zni:
„Najíst se tak, abyste vydrželi 3 hodiny nic nejíst“ Když myslím nic, tak tím myslím nic, musíte nechat žaludek v klidu strávit jedno jídlo, pak si dát další. (žádné uždibování, žádné sladkosti… jen neslazené nápoje)
Pokud máte v průběhu tří hodin hlad, pijte neslazený čaj, nebo vodu.  Má to jednu nevýhodu, budete hodně chodit na záchod. Já jsem měl takové stádium, kdy jsem za den vypil až pět litrů čaje. Můj roztáhnutý žaludek neměl šanci pochopit, že energie v jídle dostal dost, ale jidlo ho malo zaplnilo a tak jsem ho pořádně zalíval čajem.

Pro zajímavost jen uvedu, že úvodní fotku jsem fotil s deseti kilovou činkou v ruce, abych mohl simulovat mou původní váhu. Zkuste si někdy ve svém volném čase vzít 10Kg činku do ruky a představit si, že byste jí měli celý den vláčet sebou například v batohu. Možná vám to pomůže při rozhodování zhubnout a nebo při přemýšlení nad tím, proč vás všechno bolí a proč nejste aktivní.
Mi ty to věci v hlavě vyvstaly hned, když jsem vstoupil na váhu a v jedné ruce jsem měl činku a v druhé foťák a koukál jsem, jak číslo na váze stoupá k mým původním 95 Kg.Činka

 
TISK TISK

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

 

Theme by HermesThemes

Copyright © 2015 www.kazdodennizivot.cz. All Rights Reserved