Již jsem se setkal, tak jako každý s boucháním od „zadní nápravy“. Vymlácené ložisko ramene, popřípadě ložisko na zadím kole.

Jako dalším zajímavým zvukem je cinkání, které se ozývá většinou při přejetí nesouměrně děravé cestě, nebo tedy na desetkrát přeasfaltované. Také se tato závada projevovala zvuky podobné vadné zadní nápravě, ale ve výsledku je to vyrezlá stabilizační tyč neboli kost. Tedy dokonce si člověk myslel, že zvuky jdou zezadu, místo zepředu. Taktéž se mi stalo u prasklého péra na Škoda Fábia, kde bylo vepředu prasklé péro a slyšet to šlo zezadu.

Když to cinká, je to vůle vzniklá ve stabilizační tyči. Když to mlátí je to vyrezlá stabilizační tyč. Prasknuté gumové těsnění na kloubu kosti. Gumové těsnění je potřeba zkusit odsunout, pohledem se může zdát v pořádku (nemělo by jít odsunout, jelikož je zalisované či zalepené).

Pokud je těsnění urvané a kloub je odhalený a přístupný vodě, je potřeba tyč vyměnit. Pro zmírnění příznaků závady, je možné namazat, prostříkat olejem.

Při demontáži je dobré (skoro až potřeba) mít sadu Očkových klíčů (15,16,17) každý výrobce si to dělá jak se mu zlíbí. A sadu torxů a nebo imbusů, opět každý výrobce si tam dává co se mu zlíbí.

peugeot 206 . kost - stabilizační tyč

Guma vypadá v pohodě, ale bohužel není.

peugeot 206 . kost - stabilizační tyč

Po odsunutí jde vidět, že gumička je urvaná a kloub je vyrezlý.peugeot 206 . kost - stabilizační tyč  peugeot 206 . kost - stabilizační tyč peugeot 206 . kost - stabilizační tyč

 

 

 
TISK TISK

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

 

Theme by HermesThemes

Copyright © 2015 www.kazdodennizivot.cz. All Rights Reserved