Po koupi ojetého Peugeot 206 a všech potřebných opravách jsem se dostal konečně k výměně autoradia.

Jelikož jsem si za krátkou dobu, po kterou jsem jezdil s tímto autem zvyknul na ovládání autoradia pod volantem. Tak jsem se rozhodl, že toto ovládání se pokusím zachovat. A hlavně při změně hlasitosti, přepínání písniček atd.. člověk nemusí dávat ruce z volantu, což zvyšuje bezpečnost jízdy.

Po několika hodinách pročítání článků jak na to, jsem si výhlédl radio Pioneer DEH-7300BT, které má vstup na ovládání W/R plug.

Peugeot 206

ovladaci_packa_peugeot_206_rok_2005

Jak se tento vstup zapojuje je na této strance:

http://www.jvde.net/pioneer_wired_remote/pioneer_wired_remote.htm

Raději jsem ho zkopíroval i zde, jelikož stálost věcí na internetu je slabá.

radio a jak vypadá W/R reg

radio a jak vypadá W/R reg

hodnotyty odporů funkcí W/R plug

hodnotyty odporů funkcí W/R plug

w/r plug

schéma zapojení 3,5 jack W/R plug

Po vytáhnutí originálního autoradia jsem zjistil, že již mám novější typ zapojení (multiplexované tlačítka – CAN BUS sběrnice….někdy od roku výroby 2005 a výše.). Tak jsem přímo z pod volantu vytáhnul ovládací páčku a proměřil.
Ovládací páčka

Peugeot 206

ovladaci_packa_peugeot_206_rok_2005

originální konektor jsme ulomil (po úpravě se již nesmí připojit zpět do auta)

kablík, peugeot 206

peugeot_206_puvodni_kablik

Poznamenané funkce pinů po proměření

páčka

peugeot_206_proměřené hodnoty

upravená páčka (odpory jsou velikost 0204)

 

zapájené odpory na pinech

peugeot_206_zapajene_odpory

Jelikož věci v autě podléhají velkým mechanickým náporům, tak jsem odpory zalepil tavnou pistolí.

peugeot_206_packa_zalepena

peugeot_206_packa_zalepena

Pro lepší vývod kablíku jsem do páčky vyvrtal otvor a kablík jím protáhl.

peugeot_206_packa_provrtana

peugeot_206_packa_provrtana

Ještě možná časem zprovozním kolečko na posouvaní stanic a procházení složek. Ale na to by bylo potřeba přidat nějaký mikro procesor, který bude rozeznávat náběžnou a sestupnou hranu. Kdyby to někdo udělal, tak se ozvětě. Přeju hodně šťastně ujetých kilometrů s pohodlným ovládáním hudby.
Po nějakém tom roce, už jsem si zvykl, že kolečko na páčce je bez funkcí. Bohatě stačí hlasitost, posouvání stanic a mute funkce na bočním tlačítku.

 

 
TISK TISK

33 komentářů

  1. Jirka H. 4.4.2014 at 12.41

    Potřebuju radu 😀 vyměňuju světla za Angel eyes verze se prodavaji opět do roku 2002 a od roku 2002 na eshopu mi tvrdí že tam bude na 90% verze do 02 ovšem po mojích předchozích zkušenostech bych řekl že asi ty novější. psal mi tma chlapek že pry tam je jiný konektor nevíš o tom něco ?? Jinak fotky jsem poslal dorazily ?

     
    • adminzivot 4.4.2014 at 18.19

      čau, myslím, že takové problémy asi budeš mít celý svůj budoucí život s autem, když ho máš na přelomu 😀 jinak pošli odkazy, můžu mrknout pro zajímavost. Jinak když už tam máš tu novější verzi, tedy s MUX. Tak by mělo být snad všechno už ten novější 🙂 no 90% to teda nic moc 😀 😀 konektor si můžeš tak max čeknout na autě, ale vůbec netuším jaký, myslel na naklápění světel? fotky dorazily, až bude chvíle času, nahodím a děkuji 😉 Dneska jsem dával letní gumy 🙂 Když by si měl něco dalšího zajímavého, třeba jako jsou ty světla 🙂 tak určitě nafoť 🙂

       
      • Jirka H. 5.4.2014 at 12.14

        no spiš chtěl vidět konektor ktery je v pojistkove skříni v prostorech motoru takovy něco jako scart 😀 když to tak blbě řeknu nevím jak se jmenuje. Jo ty ja daval před týdnem 😀
        http://www.autoplay.cz/predni-svetla-peugeot-206-1998-2002-angel-eyes-cerne-black-lppe03-p6230
        http://www.autoplay.cz/predni-svetla-peugeot-206-2002-2007-angel-eyes-cerne-black-lppe02-p6232
        Asi tak no 😀 bile jsem nechtěl k te mojí šedé metalíze s černýma doplňkama venku ty černé budou ladit víc 🙂 Jojo další skopičiny nafotim ale ty světla teď budou na dlouhou dobu poslední uprava už jsem pustil žilou dost a to mě čeka brzo spojka :/

         
        • adminzivot 5.4.2014 at 12.45

          Jinak tedy můžu ti to nafotit na svém autě, části motoru a můžeš porovnat, já mám 2005, takže když to budeš mít stejnné, tak máš větší jistotu. Záleží jestli si mu psal, že už sis kupoval tu novější verzi té redukce na rádio, že tím pádem by si měl mít už to auto po přelomu.

           
          • Jirka H. 5.4.2014 at 13.01

            jo to bys byl hodný mejly myslim na sebe mame tak ti tam přepošlu fotky mojich konektorů a jen se mrkni a potvrd‘ jestli jsem na tom na stejno 😀 ale teď jsem se do toho pomořil a povim ti toto MUX se vyráběl listopadu 2001 a z 20.11. mám auto schváleno Peugeotem k provozu na silničních komunikacích. takže MUX. Jinak pro sichr posilam mejla 😀

             
          • adminzivot 10.4.2014 at 21.41

            Ale světla tam cpali ještě staré jak to tak vypadá, no pak dej vědět až je budeš mít 🙂

             
  2. Honza Novák 17.3.2014 at 20.51

    Ahoj, podle tvého návodu jsem zkoušel překopat původní ovládání na W/R plug pro svůj Pionner DEH2200UB+206SW XS. Píšeš, že máš 5 funkcí – hlasitost nahoru+dolu,další+předchozí a ztlumení na bočním tlačítku,ale rezistorů máš na obrázku 6,tak tomu trošku nerozumímmůžeš mi to vysvětlit?Možná jsem trošku slépoza, ale ze třetího obrázku od konce nejsem schopný vyčíst hodnoty rezistorů.Byl by jsi tak hodný a mohl mi je jmenovitě vypsat prosím?PS.:Tak mě napadá že ztlumení se provádělo stisknutím hlasitost nahoru+dolů, to už funkční nezůstalo že jsi to dával zvlášt na boční tlačítko?

    Díky moc, Honza.

     
    • adminzivot 17.3.2014 at 21.16

      Ahoj,
      šest odporů tam je, jelikož ty dva poslední jsou zasebou, tedy sériově, jelikož jsem netrefil přesně hodnotu, nebo jsem jí trošku ladil, jelikož stisknuté tlačítko má 300Ohm. Jinak na každý obrázek jde kliknout a zvětší se ti tak, aby šlo hodnoty přečíst. Plus pokud nejde ani tak, tak doporučuji zvětšit za pomocí stisku klávesy CTRL na klávesnici a držet a k tomu točit kolečkem na myši na jednu či druhou strany, kdy se ti obraz na obrazovce bude zvětšovat či zmenčovat. Kdyby nešlo, tak pak vypíšu. Povedlo se mi to ve finálu vyladit tak, že pči stisku dopředu a dozadu tlačítka, se provedlo zlumení. Jinak já jiné funkce ani nepotřebuju, hlasitost, přepínání písniček a na ten krajní už jsem dal pro rychlejší ztlumení, ztlumení 🙂 Pokud to i tobě takto stačí a chceš ušetřit nějakou tu korunu a přispět svou prací, tak můžeš postupovat dle návodu.Přeji hodně zdaru 😉 Kdyby něco rád poradím 😉

       
  3. Jirka H. 17.3.2014 at 19.43

    takže radio fičí boužel u toho kenwooda asi jiné řešení nebylo než adaptér :/ jinak dnes jsem si změnil barvu podsvícení budíků na modrou docela sranda 15 smd diod za 12kč a radost k nezaplacení 😀

     
    • adminzivot 17.3.2014 at 19.51

      Takže bylo potřeba koupit ten adapter, pro auta od roku 2002 a výše? Posílá to i názvy písniček na ten vnitřní displej v kapličce? písničky jdou pěkně posouvat, měnit složky kolečkem a tak? V origo panelu byly taky SMD LED?

       
      • Jirka H. 18.3.2014 at 12.15

        Jojo přesně ten ty pisničky to neposílá kolečko mě na flešce posune na první skladbu protože nemám hudbu ve složkách ale jen v jedné velké takže to asi funguje ale v radiu nejdou přepínat uložené stanice pouze ladit nebo přepinat mezi FM1, FM2….atd v kapličce jsou 3 žárovky na 12V a folie na které je z jedné strany oranžová vrstva kterou bylo nutno odstranit a místo žárovek jsem napájel let psek modrý jen s 6tti diodama necelých 10cm dlouhý a odstín sem doladil modrýma foliema. pod budíkama to byla větší piplačka mam i nějaké fotky kdybys chtěl demontáž byla snadná ale sundání ručiček budíků a vrácení jich do původních poloh docela pracné 😀 jinak palubka je jeden velký plošnák na kterém jsou SMD diody takže sem nakoupil 12ks modrých smd a měnil kus za kus . Na každý velký budík připadají 3 a na malý 1. Dále jsem měnil pod displejem stavu km, směrovkama , airbagem , indikace baterie a to bude asi vše 😀 Výsledek za 12kč cena matroše v hradci to dělá někdo na zakázku za 900 prý xD

         
        • adminzivot 20.3.2014 at 7.11

          Tak to jsem rád, že ta redukce funguje 🙂 No koukám, že sis asi slušně vyhrál 🙂 Ju, pokud máš nějaké fotky a můžu je zde uveřejnit, tak budu rád 😉

           
  4. Jirka H. 4.3.2014 at 19.30

    Jinak se omlouvám za pravopisné chyby vzniklé tokem myšlenek D;) a díky za ochotu 🙂 jinak super návod jen škoda že není k mému rádiu 😀

     
    • adminzivot 4.3.2014 at 22.28

      Rád se dozvím něco nového, či o něco rozšířím čánek, či jen už to, že si se dostal na mé stránky je úspěch 🙂 Máš Peugeot? nebo co si hledal, že si zde ? 🙂 😀

       
      • Jirka H. 5.3.2014 at 20.24

        Jo jakmile pokročím tak dám určitě vědět 😀 no hledal jsem řešení toho ovládání a našel tuhle stránku která vypadala nejnadějněji 😀 Jinak jo mam Peugeot a jen ve skratce vzdělání elektro ůspěšně teď uspěšně skoro rok v praci tak sem si konečně mohl pořídít svoje za svoje a našel jsem dobrou anbídku na 206ku po duchodcich velmi zachovala tak a teď si to davam do kupy podle sebe a to puvodni radio mi bylo velmi asympatické :/ tak sem se dostal až sem 😀

         
        • adminzivot 5.3.2014 at 20.32

          hihi, tak to je pěkné 🙂 Ju, já vykopal i původní repro, na což jsem zapomněl, nahodím na stránky v přilehlé době 🙂 Ju, je potřeba si to udělat k obrazu svému 🙂

           
          • Jirka H. 5.3.2014 at 21.11

            repro sem řešil jako první ale přední sem nechal (zatím) zadní nebyly tak sem si koupil za vyprodejovou cenu 2x120W s kevlarovou membránou Basové na kterých jsou i 3výškáče a hrajou perfekt. Ale místo do zadních dveří jsem je dal na desku jelikož kufr je lepší ozvučnice:D. kabliky jsem rači hodil přes cinch konektory kdybych něco vezl a potřeboval desku vymontovat . Ted‘ se chystám změnit podsvícení horního displeye na palubovce ( ten na kterém je ted‘ datum ). Prvni sem myslel že displej je podsvícený ledkama oranžovýma ale když sem to rozebral jsou tam jen žarovky a oranžová folie nalepená na displeji zezadu takže měním za modrou 😀

             
  5. Jirka H. 4.3.2014 at 18.41

    to sem psal jako skratku puvodniho Remote Control s pajkou mi to docela jde ještě aby ne mam na to školu a rad se v takovych věcech hrabu 😀 jako to radio ma vstupy krom ISO konektorů a cinch pro subwofer dále Remote control(pouze jeden vodič neodizolovaný) který by pro tohle měl být určen a dale MUTE nejspiš na Handsfree sadu a Antena control ale to jsem se dočetl je na přídavnou antenu nebo zesak. Na tom Remote kabliku sem proti kostře naměřil 2,5V Což jak u tebe sleduju je poloviční :/. Prně jsem přemýšlel jestli to nebude obdobné jako maš ve schematu jen to co ti maš na tom Jacku jako tip 5V by bylo mojich 2,5 a jine hodnoty rezistorů. Jako tvoje sleeve (-) bych kostřil ale nefungovalo testoval jsem to s ruznými rezistory i s potenciometrem tak nvm . To radio měnit nechcu ted sem ho koupil nově misto původního 22RC260 . A je opravdu super! až na to ovládání:( Kdyby tě něco napadlo byl bych ti vděčný každopádně to nevzdávám hledám a musím na to přijít bez těch předražených redukcí 😉 kdybych na to přišel mužu ti poslat návod abys ho tady mohl třeba zveřejnit aby to třeba pomohlo dalším ale to teda jestli se povede 😀

     
    • adminzivot 4.3.2014 at 22.26

      Čau, no pošli typ tvého aktuálního radia a nějaký návod tedy co máš. Ale říkám si,jestli Remote Control není náhodou jen pro zapínání externího zesilovače.

       
      • Jirka H. 5.3.2014 at 20.20

        Je to KENWOOD KMM-120Y v navodu je kulove ale pro zapinani toho zesaku je jiny drát vyvedený opravdu je to pro to ovládání ovšem co jsem se dočetl je že Kenwood používá nějaké digitální signály :/ a za mák nemůžu zjistit jaké abych mohl něco vymýšlet 🙁

         
        • adminzivot 5.3.2014 at 20.26

          Koukám, že si měl i nějaký adapter, ale nefungoval ti, jak si psal jim na technickou podporu na stránkách, kde si rádio koupil 🙂 😀 U těch redukcí je problém, že musí být určené přesně na ročník auta, jelikož co si tak vzpomínám, jak jsem řešil stejný problém jako ty, tak od určitého ročníku se dělaly páčky pdo volant už přes CAN-BUS spěrnici a ty starší ne. Takže podle toho je třeba si dát pozor na to. Já to nakonec vyřešil tak jak je v návodu, udělal jsem z té CAN-BUS páčky pod volantem jen takovou tlačítkovou mačkací páčku, což je trošku škoda, jelikož když už bylo v autě CAN-BUS, tak jsem to zbytečně ničil. Ale nechtělo se mi řešit ty převodníky a některé tež stojí 2000, tak to bylo trošku na hlavu. Kterou tu redukci si přesně měl doma?
          vidím dva co tam mají http://www.ahifi.cz/adapter-pro-ovladani-na-volantu-peugeot-206-306.html – pro ročník 2000-2002, ještě neměl myslím CAN-BUS
          http://www.ahifi.cz/adapter-pro-ovladani-na-volantu-peugeot-citroen-fiat.html – nad ročník 2002-už měly CAN-BUS, plus k tomu asi ten propojovací kablík http://www.ahifi.cz/propojovaci-kabel-pro-autoradia-kenwood.html

           
          • Jirka H. 5.3.2014 at 21.14

            jojo zitra jim ho posilam zpatky 😀 a kašlu na šecky redukce chtěl sem to mit tip ťop ale už to přebiram do vlastních rukou ten první 206-306 auto mám27 listopad 2001 výroba

             
          • adminzivot 5.3.2014 at 21.32

            Tak to máš zrovna na tom přelomu 😀 tak to je těžko určit jestli máš či nemáš, ale jak si psal, tak si se díval na palubní LCD, kolik tam vedlo drátů? pokud 5, tak máš CAN-BUS a tím pádem si měl špatnou redukci koupenou. Technicky by mělo jít předělat i ten displej na novější typ z vrakáče, aby to ukazovalo i spotřebu a aby to mělo grafický displej, kdysi jsem nad tím uvažoval, ale nakonec jsem to odsunul na neurčito. Technicky do toho ty prachy vrazit si chtěl, tak bych to až tak nezatracoval, nemuselo by to být vůbec špatné, možná si jen nechat poslat ten druhý typ 🙂 odkud si? Když tak napiš jen koment a já to tady neuveřejním, jen si to přečtu 🙂 Při použití redukce by měly běhat i skladby a všechno na originálním displeji v autě a v případě použití grafického displeje, by to bylo hodně pěkné asi 🙂

             
          • Jirka H. 5.3.2014 at 21.18

            Jinak prosimtě co je to ten CAN BUS?:D

             
          • adminzivot 5.3.2014 at 21.35

            CAN-BUS je datová sběrnice, tedy po této sběrnici celé auto komunikuje.(rádio s displejem, ovládácí páčky s rádiem, s řídící jednotkou, řídící jednotka s páčkama atd…) Tedy u těch novějších Peugeotu, u těch asi tedy na přelomu roku 2002.

             
          • Jirka H. 6.3.2014 at 15.23

            Jo, maš pravdu je tam 5 drátů a když jsem podrobně prozkoumal model radia odpovida k tomu druhemu adapteru a stim displejem to zni dobře 😀 a vnukl jsi mi skvělou inspiraci ovšem jedno po druhém.

             
          • adminzivot 6.3.2014 at 16.40

            Tak to by tedy mělo znamenat, že máš ten novější typ komunikace, tedy teď mi tak dochází, že jsem se sekl a že CAN BUS tam samozřejmě je, ale je tam multiplexní řízení a chtělo by to ten druhý adapteré.
            ps. Ostrava co by kamenem dohodil 🙂

             
          • Jirka H. 6.3.2014 at 20.45

            Drsne takže si z okoli jo ?:D jinak s tou druhou redukcí by ovládání šlapat mělo a s tim displejem to bude jak ?? přes co připojim ten ?

             
          • adminzivot 7.3.2014 at 0.05

            Jen jsem se tedy sekl s tím CAN-BUSem, jde o verze MUX a bez MUXu, tedy NE-MUX. Takže když si to zkonroluješ, dle daného odkazu http://www.peugeot-club.com/forum/viewthread.php?tid=29502 kde najdeš onu záměnu displeje, tak poznáš, zda máš mux či nemux, je to tam popsané i vyfocené. O co jde, musí si člověk sehnat displej z vrakáče, pokud nechce do toho vrážet závratné částky a pak jen připojit a buď to půjde a nebo ještě bude muset zajet za někým kdo má diagnostiku a tam to jen přepnutím jednoho příkazu aktivovat. Zatím tedy jen tlumočím co jsem vyčetl z internetu, zatím jsem se k tomu nedostal. Má to pár vychytávek ten displej, je to taková hračka no, dá se bez toho obejít. Já aktuálně řeším spotřebu a ta se pohybuje průměrně 7L/100Km (svižná jízda a dost kratších tras), potkala mě jako asi každého kolem 120tis. repase zadní nápravy, tak tam jsem měl 8L/100Km jak to kolo dřelo 😀 pak chvíli jsem se blížil k šesti a teď zase sedm, no uvidím jak budu teď přezouvat, jestli je vše ok. Teď se třeba snažím druhým měsícem jezdit slušně, tak počítám, že by spotřeba mohla vyjít docela slušně. jj, z okolí.

             
          • Jirka H. 8.3.2014 at 17.15

            jo tak ja to spotřebu mam taky tak něco přes 7 na 100 skoro 7,5 ale to je i tim že byvaly majitel nechal auto v posledních letech manželce na cesty do práce a ta zrovna na tu spojku nebyla hodná a ted mi zabírá až nahoře tak na 5ti cm takže na rozjezdech na křižovatkách abych nezdržoval musím jít hodně do otáček :/ aha a kde robíš ? jinak zadní náprava jak nová byvaly majitel si to fakt mazlil:) jinak včera sem přidal modré led pásky pro osvětlení podlah vzadu zpod předních sedadel a vepředu zpod palubovky na pedály a a u spolujezdce zpod kaslíku tím začínám naplňovat koncept modrého podsvícení k modře šitým sedačkám. čekám až mi přijde modrá samolepící folie a zkusím podlepit sklo palubovky a vyměnit za oranžovou pod displejem času a data :))

             
          • adminzivot 8.3.2014 at 17.52

            Tak to jsme na tom podobně koukám no, ale teď jsem jsem jezdil jako člověk, tak spotřeba 6,3L už to moc lepší nebude, pokud člověk nejezdí dlouhé trasy). Na takové věci už mě neužije, jelikož jak vidím co se dějou na tom autě za závady, tak už do auta a jeho zkrášlování už nemám moc sil. Teď mi odešla baterka, která nebyla ani dva roky stará, tak čekám jestli mi jí vyreklamujou, nebo jestli odešla zimou nějak. Nebo jestli je nějaký problém s dobíjecí soustavou, která je ovšem ok. Novou baterku sleduju, abych nezničil další baterku. Možná výrobní vada baterky. Vstřik mi odešel minulý rok, kdybych to dal do servisu, tak bych se nedoplatil. Takže teď jsem na to auto dost naštvaný 🙂 jestli nebude hodné tento rok, tak nevím co mu udělám. 120 tis. není zrovna to nejšťastnější období. Zajímavě mi pištěla jakoby spojka na volnoběh, nakonec jsem vyměnil vzduchový filtr a pištění ustalo, to jen, kdyby se ti něco takového stalo. (jakože né spojka, ale volnoběžné ložisko a dvojhmotný strvák, jsem se bal aby to nebyl. teď už je to celkem v klidu.) Akorát tedy při rozjědzdu a přeřazování mi škubně motor dycky tak nějak, není to plynujlé to řazení a rozjížnění, člověk si musí hodně hrát se spojkou, asi bude načlý setrvák, nebo spojka nějaká špatná, či motor dává možná moc bohatou směs. Ještě mě toho čeká dost na prozkoumání. Lambda sondu chci změřit osciloskopem, pak jí vyměnit a zase změřit, jestli budou hodnoty lepší, to už by sis zase musel něco přečíst o tom, ale lambda sonda stárne a zvyšuje se její časová prodleva… těch věcí co ovlivňuje chod motoru, je velké množsvtí a jakože z jedné strany je to docela sranda, z druhé strany to není moc sranda, když to nefunguje. Teď je auto docela ok, snad tento rok už nebudu muset investovat. Nějaké věci se časem objeví na webu, podle času, kterého mám dost pomálu. jinak taky to škubání při rozjezdu a při přeřazení a puštění plynu bylo taky z velké části tím filtrem vzduchu, jelikož chyběl motoru vzduch a tak byla moc bohatá směs, to jsem někde vyčetl, ale z části to pořád ještě dělá. To je tak, kdyby si měl takový problém.

             
  6. Jirka H. 3.3.2014 at 20.25

    Potřeboval bych radu jak by jsi to řešil v případě radia ktere ma rem.con. vstup jen jednovodičový Kenwood např. 😉

     
    • adminzivot 3.3.2014 at 20.41

      čau, nevím co je rem.con, takže asi neporadím. Osobně bych kenwood prodal a koupil nějaké rádio s W/R plug. A pokud si aspoň trochu vzručný s pájkou, tak to můžeš zkusit udělat, tak jako já. Pokud najdeš jak se přes rem.con ovládájí dané rádia, tak bych ti třeba poradil, ale když jsem teď něco hledal, tak jsem nic o rem.con, nenašel.

       

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

 

 

Theme by HermesThemes

Copyright © 2015 www.kazdodennizivot.cz. All Rights Reserved